به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا سلامی با اشاره به تنگناهای مالی و اعتباری به دلیل کمبود منابع دولتی در مسیر اجرای پروژه های زیر ساختی اظهار کرد: برای رفع این چالش ها و برای پیشبرد طرح های زیر ساختی در وزارت راه وشهرسازی مهمترین برنامه جذب سرمایه گذاری داخلی، خارجی و مشترک به روش های PPP و BOT است.
وی با بیان اینکه این روشها در همه بخش های دریایی، هوایی و زمینی استفاده میشود در پاسخ به این پرسش که " شبهاتی به مشارکت خارجیها در طرحهای وزارت راه وارد است از جمله اینکه گفته میشود الزام طرف ایرانی به داشتن شریک خارجی، دست ایرانی ها را ذیل خارجی قرار می دهد، تاکید کرد: به هیچ وجه چنین نیست چرا که شرکتهای خارجی برای حضور در بنادر ایران بسیار راغب هستند.
وی با بیان اینکه متاسفانه شرکت های ایرانی به دلیل فراهم نبودن زمینه رشد طی سال های اخیر، آنقدر توانمند نیستند که به تنهایی بتوانند بندر بزرگی مانند شهید رجایی را ضمن اداره توسعه دهند؛ تصریح کرد: طرف خارجی برای جذب بازار بین المللی و در کمک به بنادر ایران برای رقابت با رقبای منطقه ای در این بنادر سرمایه گذاری می کنند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عدم اتمام پروژه های آزاد راه تهران- شمال و راه آهن قزوین- رشت از جمله برنامه های مهم محقق نشده دولت یازدهم بود، به مانا گفت: امید داریم این پروژه ها تا پایان سال جاری و در دولت دوازدهم به بهرهبرداری کامل برسند.
نظر شما